Årets första dopp

Vi var i huset vid kvart i 9 i morse. Pappa var redan där och höll på med sovrumsgolvet. Jag målade lite bjälkar och cisse förberedde lite för att putsa. Vid halv tolv tog vi en liten paus och körde ner till havet i Ystad. Jag ÄLSKAR stranden! Det är så skönt med sol och hav. Så nu är årets första dopp taget. Det var 17 grader i vattnet. Nästan chock-kallt.. men jag tänkte att ska man snart genomgå en förlossning så får man väl bita ihop och doppa sig. Det är ju skönt efteråt iallafall.
Vi åkte hem för att se fotbollen men jag passade på att vila lite i soffan, cisse slumrade nog också en stund. Sen åkte vi bort till huset. Pappa kom också och la lite mera plattor. Cisse putsade en vägg och gjorde det sista vid gaveln. Jag har målat klart hälften av bjälkarna. Det blir väldigt bra. Bilder kommer senare. Ikväll orkar jag inte lägga upp några.
Festade till det lite med varsin grillad köttbit och lite cider i huset innan vi körde hem och höll kväll vid halv elva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0